Jak jednoduše získat elektronický podpis

Moderní doba přináší moderní elektronické a online prostředky komunikace. A to nejen mezi jednotlivci, ale i mezi firmami a s úřady. To samozřejmě přináší nutnost jednoznačné identifikace odesílatele, což je zvláště důležité při komunikaci se státní správou a podobně. Cestou k této identifikace je elektronický podpis. Získat ho není nic složitého a my si poradíme jak na to.

Zřízení elektronického podpisu nabízí hned několik různých firem. Liší se rychlostí, cenou a škálou nabízených služeb. Jinak je samozřejmě výsledek relativně stejný, jinak by celý systém ani nemohl fungovat. Zjednodušeně můžeme říci, že elektronický podpis je zašifrovaná elektronické identita odesílatele, která je zaštítěna takzvanou certifikační autoritou.

Náležitosti elektronického podpisu jsou stanoveny zákonem, což zaručuje že je možné jej použít právě pro elektronickou komunikaci s úřady státní správy. Díky tomu v konečném důsledku ušetříte čas i peníze.

Mezi klasické situace, kdy můžete využít elektronické komunikace s úřady patří například žádosti o dotace EU, žádosti o sociální dávky, podepisování faktur nebo elektronické podepisování e-mailů. Právě pro zmíněné faktury, ale i jiné doklady, je navíc možné s výhodou využít elektronický podpis PDF.

Elektronický podpis si jednoduše zřídíte například na digitalni-podpis.cz, kde vás provedou všemi potřebnými kroky, které k získání elektronického podpisu potřebujete.

Comments are closed.